Home / User Blog / PerkaraPenting yang Perlu DipertimbangkanMengenai Kaki Palsu pada 2022

PerkaraPenting yang Perlu DipertimbangkanMengenai Kaki Palsu pada 2022

17 Dec
360 views
0 Comments

PerkaraPenting yang Perlu DipertimbangkanMengenai Kaki Palsu pada 2022

Orang yang dipotonganggotahariinimempunyaipelbagaialternatif, dan memilihuntukmendapatkan kaki palsuadalahkeputusan yang penting. Ini kerana andaakanmenggunakannyauntukjangka masa yang agak lama. Walaubagaimanapun, membelikaki palsu yang ideal akanmeningkatkandayatarikananda dan meningkatkantarafhidupanda dan juga meningkatkankualitihidupanda. Kami akanmenggariskanfaktor-faktor yang perluandaambilkiradalamartikelinisemasamemilih kaki gantian.

MatlamatAktiviti Utama Anda

Disebabkankitasemuamengejarobjektif yang berbeza, setiap orang adalahunik. Oleh itu, sebelummemilihpembelian, andaharusmemikirkantentangjenistugas yang andalakukan. Anda bolehmempersoalkandiriandadenganperkaraberikut:

● Adakahsayainginberlariatauhanyaberjalan?

● Adakahsayainginmelibatkandiridalamaktiviti masa lapangsepertimenunggangkuda, berenangataubermain ski?

● Adakahiadiperlukanuntukbekerjaatauuntukbermain?

● Apakahjenisperkara yang sayainginselesaikansetiaphari?

Untukmemastikanbahawaandamempunyaipemahaman yang jelastentangperkara yang andamahukan, adalahpentinguntukbertanyakepadadirisendirisoalanini.Anda tidakakanberasatidakpastiatautidaktentuapabilaandamembuattemujanjiuntukberjumpapakarprostetikanda. Sebarangbentuk kaki tiruan yang paling sesuaidengangayahidupandabolehdicipta oleh pakarprostetikanda. Iabolehdibuatuntukapasahaja yang andaperlukan, samaadaandainginmenggunakannyauntukaktiviti masa lapangatauuntukmelakukantugasan di rumah (andatahu yang terbaik).

TahapPemotongan

Tahappemotonganandaadalahfaktorpentinguntukdiambilkira kerana iamempengaruhijumlahbarang yang bernilai. Sebagaicontoh, andatidakakanrisautentangpergerakansendijikabahagianpemotonganandaberada di bawahlutut.Walaubagaimanapun, jikalebihtinggidaripadalututanda, pergerakansendiakanmenjadipertimbangan yang penting. Untukmengetahuilebihlanjuttentang paras pemotongan di ataslutut, layari laman web kami (Artalive).

Sama adaandamemerlukanbentukataufungsi yang betul, ataukedua-duanyasekali

Kita semuamempunyaikeutamaan yang berbeza, satufakta yang menjadikanhidupistimewa. Sesetengah orang sukabersenam. Malah, ada yang percayabahawajikamerekatidakbersenam, dunia akankiamat. Anda mestimempunyai kaki yang berfungsisekiranyaandatermasukdalamkategoriini. Sebaliknya, orang lain hanyamahukananggotapalsu yang hebat yang menyerupai kaki manusia yang sebenar.

Anda harussedarbahawajenisanggotatiruan yang andaperolehuntukbersenam, berlariataubentuksenaman lain akanberbezadaripada yang andapakaiuntukbekerjasamadengankasutataukasuttumittinggi.Walaubagaimanapun, jikakedua-duafungsi dan bentukadalahpentingkepadaanda, andamungkininginmemikirkantentangmendapatkanlebihdaripadasatujenisanggotapalsu yang sesuaidengankeperluananda.

Penampilankosmetik

Orang yang dipotonganggotaselalunyaperlumembuatkeputusanantaraciri-ciri dan penampilankosmetik.Kos anggotapalsudenganpenutupkosmetikmewahuntuk orang yang dipotong kaki adalah sangat ketara.Dan jikaanda sangat aktif, iamungkintidakdapatbertahan lama selepasandamempunyainya.Keperluanuntukmendamaikankeinginanandauntukciri-ciri dan penampilanhasildaripadaini.

Anggota Badan Istimewa atauRekreasi

Sebelummemilih kaki tiruan, andaharusmengambilkirasenaraiaktivitianda, seperti yang telah kami nyatakansebelumini. Tetapisesetengah orang memerlukananggota badan istimewa. Pakarprostetikandabolehmenciptaanggota badan yang unikuntukaktivitiriadahatausukantertentu, sepertibermain ski.Hasilnya, jikaandamemerlukananggota badan yang sesuai untukaktivititertentu, andamestimemaklumkankepadapakarprostetikanda.

RutinPemakaian

Anda akanmemerlukanbanyak masa dan usahauntukmembiasakandirimemakaianggotatiruanandasebaiksahajaandamulamelakukannya. Rawatanfizikalandaakantamatselepas kaki yang terputusitusembuh. Selepasitu, pakarprostetikandaakanmeletakkan kaki tiruan pada anda pada masa itu. Sekarang, akanadaperubahantambahan dan pemasangansemula, jadiinibukanpemasanganterakhir.

Pakarprostetikandaakanmemberiandajadualuntukmembantuandamembiasakandirimenggunakan kaki tiruan. Akan adatempohsingkatuntukberdiri dan berjalandalamjadualini. Apabilaandaberjayamenunjukkanlebihbanyakkeadaan yangselesa, iaakandinaikkan.Oleh itu, andaharusingatbahawaandatidakakanmenggunakan kaki dengansegerasebelummembuatpembelian. Proses inimemerlukansedikit masa jadiandaharusbersabar.

KesanKewangan

Nasibbaik,sebahagianbesarpembiayaantermasukanggotapalsu.Berdasarkanpembiayaananda, tahapperlindunganmungkinberbeza-beza.Pakarprostetikandamestimengesahkanapa yang akandilindungi oleh pembiayaananda dan perkara yang tidak.Andabolehmengirabakiperbelanjaan yang perluandabayar.

Ringkasan:

Mencaripakarprostetik yang bereputasiadalahpentingapabilamendapatkananggotatiruan.Walaupunandamungkinsudahsedarapa yang andamahukan,Artalivebolehmembantuandamendapatkannyadenganmemasukkanandaketempatyang betul yang akanmeningkatkancarahidupanda.

Contact Info:

Visit us:

https://artalive.com.my/

https://artalive.com.my/

No 16, Persiaran 65C, Pekeliling Business Centre, Off Jalan Pahang Barat, 53000 Kuala Lumpur, Malaysia

E-Mail: info@artalive.com.my

Leave a Reply